Terveyteni

 Terveyteni! Mitä sinulle kertoo tämä sana onko se sairautesi vai peilatko sitä kuntoon. Terveyteni on laaja käsite vaikka minullakin on diabetes tunnen olevani terve. 

On jokaisen oikeus kokea oman kokonaisvaltaisen olon ja elämän terveeksi tämä ei tietenkään ole päivänselvä asia. Minun ideani on nyt tuoda jokaiselle apuvälineitä siihen että jokainen voi seurata omaa elämää omaa terveyttä.

Olen itse kovasti etsinyt apuvälineitä omaan arkeen ja kokenut sen että jos mulla on verenpaine vihko, verensokerin seurannan vihko ja kalenteri ja sit some juttuja jne. niin vihkoja on 5 kpl. sit helposti mun kiinnostus seurata tai täyttää vihkoja häviää. Siksi halusin kehittää yhden vihon mistä löydän kaiken ja voin ottaa vihon mukaan vaikka poli käynnille ja näyttää hoitajalle ja lääkärille sitä. 

Toinen puoli taas kun opiskelen sairaanhoitajaksi olen miettinyt jos asiakas tulee vaikka vastaanotolle ja olisin hoitajana siinä ja hänellä olisi kokonaisvaltainen vihko josta voisin katsoa hänen tietojaa tai hän voisi esitellä niitä minulle saisin jonkinlaista kuvaa varsinkin jos ei ole tavannut entuudestaan asiakasta. 

Mitä tähän sitten kuuluisi? kokonaisvaltaiseen terveyteen kuuluu; 

Ravitsemus, Liikunta, Mieliala, Uni, Haaveet, Terveyttä edistävät mittaukset kuten verenpaine, verensokeri diabeetikoilla, Harrastukset, ihmissuhteet, työ, arki...

Eli siihen kuuluu paljon kaikkea se ei ole yksi asia, mutta voit tuntea silti itsesi terveeksi vaikka kaikki osa alueet ei olisikaan tasapainossa mutta olen oppinut diabeteksen kanssa sen että kaikki vaikuttaa kaikkeen tässä sairaudessa esimerkiksi stressi ja mieliala vaikuttaa verensokeriin vahvasti myös. 


Minulla on homma nyt työn alla ja minulla on 10 hengen TESTI-ryhmä kasassa ja pääsiäisen jälkeen testaus alkaa. Minua jännittää kovasti koska tämä on ensimmäinen kerta kun jaan jotain omatekemää josta voisi olla hyötyä muille. 

Tulen kirjoittamaan kuulumisia tänne ja jos sinulla heräsi kiinnostus asiaan saa laittaa viestiä vaikka yhteistyön merkeissä. 











mukavaa pääsiäisen jatkoa kaikille!!!

Kommentit